Połączyła nas pasja
OFERTA
Warsztat pracy logopedy można poszerzyć jeszcze o pracę nad technikami oddechowymi, fonacyjnymi i emisyjnymi, które składają się na logopedię artystyczną.
Dalej zajmuje się pracą z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, osobami obciążonymi wywiadem okołoporodowym, z zaburzeniami i chorobami genetycznymi oraz neurologicznymi, przechodząc do diagnozy oraz terapii osób starszych po wypadkach komunikacyjnych lub uszkodzeniach struktur mózgowych i ośrodkowego układu nerwowego.
– problemów osobistych ( depresje, lęki, problemy w radzeniu sobie z emocjami, stresem, trudności w relacjach społecznych, nieśmiałość, problemy z akceptacją siebie, zaburzenia odżywiania, trudności rozwojowe );
– problemów szkolnych;
– problemów rodzinnych;
Pierwsza wizyta jest spotkaniem diagnostycznym. Opiera się głównie na rozmowie z pacjentem lub całą rodziną. Służy rozpoznaniu ogólnej sytuacji oraz określeniu problemu. Jeśli problem dotyczy dziecka terapeuta przeprowadza wywiad z rodzicem dotyczący przebiegu faz rozwojowych, emocji, zachowania dziecka, zaobserwowanych trudności. Terapeuta podejmuje decyzję o formie i częstotliwości kolejnych spotkań.
Jeśli czujesz się niepewnie, obawiasz się, że zapomnisz poruszyć z terapeutą określony temat, zapisz na kartce pytania, z którymi chcesz się zwrócić do osoby prowadzącej. Pomaga to usystematyzować myśli podczas spotkania, jak również pozwala na zebranie większej ilości istotnych informacji.
Fizjoterapeuci, jako osoby wykonujące w Polsce samodzielny zawód medyczny, przy ścisłej współpracy z neurologami czy ortopedami, mają pozytywny wpływ na ruchowe funkcjonowanie człowieka i poprawiają jego sprawność ruchową.
Metoda miofunkcjonalna często jest wykorzystywana w pracy z Pacjentami ortodontycznymi, z Pacjentami z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym strefy orofacjalnej, z nieprawidłowym – ustnym torem oddechowym, jak i z zaburzeniami artykulacyjnymi.
Dodatkowo terapia ta wspomaga leczenie ortodontyczne, zaburzenia w pracy stawów skroniowo-żuchwowych oraz koryguje nieprawidłową pozycję spoczynkową języka i prowadzi do prawidłowego sposobu połykania. Metoda miofunkcjonalna wykonywana jest przez certyfikowanych terapeutów.
Ponadto dla dzieci, które przejawiają nieodpowiedni chwyt narzędzia pisarskiego, nieodpowiednio dociskają narzędzie do kartki, nie chcą uczyć się pisać/kolorować/malować, są wrażliwe dotykowo na różne faktury sensoryczne używane w przedszkolu/szkole, ale także mają trudności grafomotoryczne, a ich pismo jest nieczytelne przez innych i przez ich samych.
Stworzenie odpowiedniego planu terapeutycznego polega na poznaniu mocnych i słabych stron Pacjenta oraz zbudowaniu na ich podstawie systemu pracy, który dzięki wykorzystaniu plusów pomoże w pracy nad deficytami.
W terapii ważna jest relacja Pacjenta z terapeutą, nawiązanie wspólnego pola uwagi, wzajemna akceptacja oraz dążenie do uzyskania satysfakcjonujących efektów podążając za Pacjentem, nie ograniczając go.
Praca tym narzędziem pozwala na zrozumienie zachowań społecznych, trenowanie komunikacji, kontrolę emocji, ukazywanie umiejętności prospołecznych (jak postawa ciała, kontakt wzrokowy, mimika), ale też wspomaga proces budowania własnej tożsamości czy umiejętności planowania.
Metoda wykorzystywana jest również w przypadku nawykowego oddychania przez usta, wygórowanych odruchów niemowlęcych, problemów z połykaniem, a także w trakcie leczenia ortodontycznego przy zdiagnozowanych wadach zgryzu.
Masaż wykonywany może być manualnie, ale także za pomocą wibratora logopedycznego, tubek żuchwowych czy gryzaków, aby odpowiednio przygotować mięśnie i receptory dotyku do dalszej pracy.
Jeżeli Twoje dziecko ma trudności:
– w skupieniu uwagi
– w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
– z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
– z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
– prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
– często sprawia wrażenie nieobecnego
– chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy
Wówczas należy sprawdzić, czy przyczyną trudności dziecka nie są zaburzenia przetwarzania słuchowego APD. U wielu dzieci z dysleksją, trudnościami w uczeniu się, SLI lub ADHD to właśnie zaburzenia przetwarzania bodźców słuchowych są przyczyną ich trudności w uczeniu się na drodze słuchowej.
*źródło: neuroflow.pl
W ADOS nie oceniamy ogólnego rozwoju w różnych sferach (np. motoryka, rozwój poznawczy, zmysły), ale oceniamy objawy charakterystyczne dla autyzmu: interakcje społeczne, komunikacja oraz ograniczone, powtarzalne zachowania. ADOS uwzględnia kryteria diagnostyczne DSM. Badanie trwa 40-60 minut. W tym czasie diagnosta proponuje kolejne aktywności i w zależności od wieku bawi się wspólnie z dzieckiem, rozmawia z dorosłym. Podczas badania z małymi dziećmi w pokoju zawsze obecny jest rodzic lub opiekun. W koszt badania jest wliczona końcowa, pisemna opinia sporządzana przez specjalistę prowadzącego diagnozę. Przeprowadzenie samego badania ADOS-2 może być przydatne m.in. dla dorosłych osób, które podejrzewają u siebie autyzm/zespół Aspergera oraz dla rodziców dzieci, którzy chciałyby rozpocząć wstępną diagnostykę w kierunku zaburzeń ze spektrum.
Rezultaty badania ADOS-2 – wyniki sporządzone w formie opinii od psychologa – stanowią konkretną, zweryfikowaną informację, czy i jakie objawy ze spektrum autyzmu występują u Pacjenta/ki oraz czy posiadane przez niego/nią umiejętności są zgodne z normami dla danej grupy wiekowej. Jeżeli psycholog-diagnosta stwierdzi u osoby badanej istotne odchylenia od owej normy po przeprowadzeniu badania ADOS-2, wyniki takie są poważną przesłanką do postawienia diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu. Aby zgodnie z najwyższymi standardami postawić “pewną” diagnozę ASD, badanie ADOS-em powinno być potwierdzone także przez lekarza psychiatrę .
Drodzy Pacjenci, prosimy pamiętać o odwoływaniu zajęć/terapii/spotkania do godziny 19:00 dnia poprzedniego (przy podpisanej umowie terapeutycznej).
W innym wypadku, jeśli zajęcia zostaną odwołane po godzinie 19:00 lub tego samego dnia, będzie pobierana opłata w wysokości 100% ceny terapii.
Rodzice Pacjenta/Pacjent są zobowiązani do poinformowaniu Centrum o aktualnym stanie zdrowia swoim/dziecka – aktualne choroby.
Jeśli dziecko/Pacjent będzie miało jakiekolwiek oznaki, objawy choroby (katar, kaszel, podwyższona temperatura, ból głowy/gardła, osłabienie, znaczne zmęczenie itp.), terapeuta/osoba prowadząca zajęcia może zakończyć terapię w dowolnym momencie lub w ogóle nie przyjąć Pacjenta do gabinetu.
Płatność za zajęcia w takim wypadku ponoszą rodzice/Pacjent w 100%.