Połączyła nas pasja
OFERTA
Warsztat pracy logopedy można poszerzyć jeszcze o pracę nad technikami oddechowymi, fonacyjnymi i emisyjnymi, które składają się na logopedię artystyczną.
Dalej zajmuje się pracą z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, osobami obciążonymi wywiadem okołoporodowym, z zaburzeniami i chorobami genetycznymi oraz neurologicznymi, przechodząc do diagnozy oraz terapii osób starszych po wypadkach komunikacyjnych lub uszkodzeniach struktur mózgowych i ośrodkowego układu nerwowego.
– problemów osobistych ( depresje, lęki, problemy w radzeniu sobie z emocjami, stresem, trudności w relacjach społecznych, nieśmiałość, problemy z akceptacją siebie, zaburzenia odżywiania, trudności rozwojowe );
– problemów szkolnych;
– problemów rodzinnych;
Pierwsza wizyta jest spotkaniem diagnostycznym. Opiera się głównie na rozmowie z pacjentem lub całą rodziną. Służy rozpoznaniu ogólnej sytuacji oraz określeniu problemu. Jeśli problem dotyczy dziecka terapeuta przeprowadza wywiad z rodzicem dotyczący przebiegu faz rozwojowych, emocji, zachowania dziecka, zaobserwowanych trudności. Terapeuta podejmuje decyzję o formie i częstotliwości kolejnych spotkań.
Jeśli czujesz się niepewnie, obawiasz się, że zapomnisz poruszyć z terapeutą określony temat, zapisz na kartce pytania, z którymi chcesz się zwrócić do osoby prowadzącej. Pomaga to usystematyzować myśli podczas spotkania, jak również pozwala na zebranie większej ilości istotnych informacji.
Fizjoterapeuci, jako osoby wykonujące w Polsce samodzielny zawód medyczny, przy ścisłej współpracy z neurologami czy ortopedami, mają pozytywny wpływ na ruchowe funkcjonowanie człowieka i poprawiają jego sprawność ruchową.
Metoda miofunkcjonalna często jest wykorzystywana w pracy z Pacjentami ortodontycznymi, z Pacjentami z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym strefy orofacjalnej, z nieprawidłowym – ustnym torem oddechowym, jak i z zaburzeniami artykulacyjnymi.
Dodatkowo terapia ta wspomaga leczenie ortodontyczne, zaburzenia w pracy stawów skroniowo-żuchwowych oraz koryguje nieprawidłową pozycję spoczynkową języka i prowadzi do prawidłowego sposobu połykania. Metoda miofunkcjonalna wykonywana jest przez certyfikowanych terapeutów.
Ponadto dla dzieci, które przejawiają nieodpowiedni chwyt narzędzia pisarskiego, nieodpowiednio dociskają narzędzie do kartki, nie chcą uczyć się pisać/kolorować/malować, są wrażliwe dotykowo na różne faktury sensoryczne używane w przedszkolu/szkole, ale także mają trudności grafomotoryczne, a ich pismo jest nieczytelne przez innych i przez ich samych.
Stworzenie odpowiedniego planu terapeutycznego polega na poznaniu mocnych i słabych stron Pacjenta oraz zbudowaniu na ich podstawie systemu pracy, który dzięki wykorzystaniu plusów pomoże w pracy nad deficytami.
W terapii ważna jest relacja Pacjenta z terapeutą, nawiązanie wspólnego pola uwagi, wzajemna akceptacja oraz dążenie do uzyskania satysfakcjonujących efektów podążając za Pacjentem, nie ograniczając go.
Praca tym narzędziem pozwala na zrozumienie zachowań społecznych, trenowanie komunikacji, kontrolę emocji, ukazywanie umiejętności prospołecznych (jak postawa ciała, kontakt wzrokowy, mimika), ale też wspomaga proces budowania własnej tożsamości czy umiejętności planowania.
Metoda wykorzystywana jest również w przypadku nawykowego oddychania przez usta, wygórowanych odruchów niemowlęcych, problemów z połykaniem, a także w trakcie leczenia ortodontycznego przy zdiagnozowanych wadach zgryzu.
Masaż wykonywany może być manualnie, ale także za pomocą wibratora logopedycznego, tubek żuchwowych czy gryzaków, aby odpowiednio przygotować mięśnie i receptory dotyku do dalszej pracy.
Jeżeli Twoje dziecko ma trudności:
– w skupieniu uwagi
– w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
– z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
– z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
– prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
– często sprawia wrażenie nieobecnego
– chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy
Wówczas należy sprawdzić, czy przyczyną trudności dziecka nie są zaburzenia przetwarzania słuchowego APD. U wielu dzieci z dysleksją, trudnościami w uczeniu się, SLI lub ADHD to właśnie zaburzenia przetwarzania bodźców słuchowych są przyczyną ich trudności w uczeniu się na drodze słuchowej.
*źródło: neuroflow.pl
W ADOS nie oceniamy ogólnego rozwoju w różnych sferach (np. motoryka, rozwój poznawczy, zmysły), ale oceniamy objawy charakterystyczne dla autyzmu: interakcje społeczne, komunikacja oraz ograniczone, powtarzalne zachowania. ADOS uwzględnia kryteria diagnostyczne DSM. Badanie trwa 40-60 minut. W tym czasie diagnosta proponuje kolejne aktywności i w zależności od wieku bawi się wspólnie z dzieckiem, rozmawia z dorosłym. Podczas badania z małymi dziećmi w pokoju zawsze obecny jest rodzic lub opiekun. W koszt badania jest wliczona końcowa, pisemna opinia sporządzana przez specjalistę prowadzącego diagnozę. Przeprowadzenie samego badania ADOS-2 może być przydatne m.in. dla dorosłych osób, które podejrzewają u siebie autyzm/zespół Aspergera oraz dla rodziców dzieci, którzy chciałyby rozpocząć wstępną diagnostykę w kierunku zaburzeń ze spektrum.
Rezultaty badania ADOS-2 – wyniki sporządzone w formie opinii od psychologa – stanowią konkretną, zweryfikowaną informację, czy i jakie objawy ze spektrum autyzmu występują u Pacjenta/ki oraz czy posiadane przez niego/nią umiejętności są zgodne z normami dla danej grupy wiekowej. Jeżeli psycholog-diagnosta stwierdzi u osoby badanej istotne odchylenia od owej normy po przeprowadzeniu badania ADOS-2, wyniki takie są poważną przesłanką do postawienia diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu. Aby zgodnie z najwyższymi standardami postawić “pewną” diagnozę ASD, badanie ADOS-em powinno być potwierdzone także przez lekarza psychiatrę .
TWÓRCZYDEŁKA dla Dzieci 1- 3 lata
Zajęcia, podczas których zabieramy dzieci w kreatywną i wesołą podróż, w czasie której poznają otaczający nas świat wszystkimi zmysłami. Tańczymy, śpiewamy, urządzamy zabawy sportowe, brudzimy się podczas zabaw sensorycznych, tworzymy podczas zabaw plastycznych i… oczywiście pobudzamy nasze twórcze myślenie. Tak o tych zajęciach mówi ich autorka – Agnieszka Malewska. Na codzień mama małego Olusia i ciocia wszystkich dzieci uczęszczających na Twórczydełka.
Od ponad 20 lat zajmuje się pracą z dziećmi tworząc dla nich kreatywne zabawy i zajęcia. W swoim życiu zawodowym miała pod „opieką” zarówno dzieci jak i nauczycieli, gdyż zarządzała przedszkolem.
Zabiegi elektrostymulacji są skutecznym uzupełnieniem leczenia logopedycznego. Elektrostymulacja polega na przepływie prądu o bardzo niskim natężeniu przez mięśnie mimiczne podniebienia miękkiego, języka lub warg w celu usprawnienia jego funkcji. Dzięki odpowiednio dobranym parametrom wspomagamy kompleksowe leczenie pacjentów z zaburzeniami kompleksu ustno-twarzowego. Zabieg pobudza do pracy włókna mięśniowe, wskutek czego następuje wzmocnienie siły, przyrost masy oraz objętości mięśni.
Terapia pedagogiczna to całokształt działań o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym. Polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji oraz doskonaleniu tych, które są dobrze rozwinięte. Wszystko to odbywa się pod “skrzydłami” terapeuty. Dawniej terapia pedagogiczna nazywana była reedukacją, teraz utożsamiana jest głównie z zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi. Trzeba jednak wiedzieć, że to zbyt wąskie ujęcie, ponieważ terapia pedagogiczna obejmuje nie tylko zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, ale także wszelkie formy pracy działające na dziecko stymulująco i usprawniająco. Terapia pedagogiczna to również pomoc psychologiczna oraz wszelkie inne działania specjalistyczne, których głównym celem jest wspieranie dzieci wykazujących trudności w rozwoju czy zachowaniu. Trudności o których mowa można korygować za pomocą środków pedagogicznych – dydaktycznych i wychowawczych poprzez właściwe oddziaływania specjalistyczne o charakterze psychologiczno-pedagogicznym, profilaktycznym i medycznym. Terapia pedagogiczna jest to zatem specjalistyczna pomoc dziecku w pokonywaniu jego zaburzeń rozwojowych, trudności w nauce (eliminowanie niepowodzeń szkolnych) oraz zachowaniu, która ma prowadzić do pozytywnych zmian w sferze psychoedukacyjnej dziecka.
Terapia pedagogiczna skierowana jest do dzieci i młodzieży m.in.:
- z trudnościami w nauce, w szczególności w nauce czytania i pisania oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),
- z zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
- z trudnościami z pamięcią, koncentracją uwagi,
- z nadpobudliwością psychoruchową,
- z zaburzeniami integracji sensorycznej,
- z problemami dotyczącymi lateralizacji,
- przejawiających nieharmonijny rozwój,
- mających obniżony poziom umiejętności manualnych i grafomotorycznych,
- przejawiających trudności w zakresie orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
Terapia pedagogiczna organizowana jest także dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, u których zdiagnozowano ryzyko dysleksji. Jako, że zajęcia z terapii pedagogicznej organizowane są w przedszkolu i szkole podstawowej terapia pedagogiczna może być prowadzona zarówno z 5-latkiem, jak i z dzieckiem w wieku szkolnym. W ramach terapii pedagogicznej usprawniane są analizatory: wzrokowy, słuchowy i kinestetyczny.
Współpracujemy z zewnętrznymi placówkami edukacyjnymi oferując pełną opiekę diagnostyczno-terapeutyczną. Nasza oferta skierowana jest do żłobków oraz przedszkoli (w tym przedszkoli integracyjnych oraz terapeutycznych). Przeprowadzamy badania przesiewowe oraz pełne diagnozy logopedyczne czy psychologiczne, prowadzimy zajęcia indywidualne zarówno z dziećmi wymagającymi pracy nad artykulacją, jak i dziećmi wymagającymi opieki wymienionej w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego czy potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (logopeda, psycholog, terapeuta ręki, terapeuta si itp.).
Nasz zespół jest specjalnie przeszkolony i prowadzi dokumentację zgodnie z przyjętymi wytycznymi, dbając o prawidłowość programów terapeutycznych, półroczne ewaluacje oraz uzupełnianie dzienników. W naszej ofercie znajdują się także grupowe zajęcia logopedyczne czy logorytmika.
Jest pracą na przepływie płynu mózgowo-rdzeniowego, kościach czaszki, kości krzyżowej i
przeponach w ciele Pacjenta. To delikatna technika pracy z ciałem, która ma za
zadanie stymulację centralnego układu nerwowego, by wspierać organizm Pacjenta i
tworzyć przestrzeń do jego lepszego funkcjonowania. Wpływa również na regulację
pracy nerwu błędnego, poprawia czucie własnego ciała i pozwala na niwelowanie
efektów stresu w ciele Pacjenta.
Wskazania do terapii – bóle głowy, migreny – bóle kręgosłupa, – trudności z regulacją
emocjonalną, wyciszaniem, – zaburzenia snu, – traumatyczne porody, – zaburzenia
koncentracji uwagi, – zwiększony stres oraz podatność na jego uzewnętrznianie się poprzez
choroby, – depresja, – alergie i nietolerancje pokarmowe, -napięcia w obrębie stawu
skroniowo- żuchwowego, – problemy ze wzrokiem i słuchem, – piski i szumy uszne, – stany
pourazowe, – zaburzenia rozwojowe, – choroby autoimmunologiczne.
Przeciwwskazania:
● krwotoki
● aktywny wylew,
● zawał serca
● zagrożona ciąża, jeśli wcześniej były poronienia, w ciążach in vitro;
● nadciśnienie tętnicze
● jaskra
● u osób pod wpływem używek;-
● u osób z żylakami i zakrzepami,
● u osób ze schizofrenią, psychozami
Jest to forma terapii neurologopedycznej, gdzie oprócz standardowej pracy nad funkcjami w
obrębie jamy ustnej wykonywane są stymulacje mające na celu poprawę funkcjonowania
mięśni bezpośrednio i pośrednio wpływających na narządy mowy. Najczęstszym powodem
wdrożenia terapii manualnej głowy i szyi są trudności w obrębie stawu skroniowo-
żuchwowego, napięcia w okolicy podpotylicznej, napięcia mięśni szyi oraz mięśni twarzy.
Wskazania:
– napięciowe bóle głowy
– napięcia w obrębie potylicy
– bolesność i tkliwość w obrębie stawu skroniowo- żuchwowego, a także trzaski i
przeskoki,
– napięcia w obrębie dna jamy ustnej
– napięcia w obrębie obręczy barkowej i szyi
Drodzy Pacjenci, prosimy pamiętać o odwoływaniu zajęć/terapii/spotkania do godziny 19:00 dnia poprzedniego (przy podpisanej umowie terapeutycznej).
W innym wypadku, jeśli zajęcia zostaną odwołane po godzinie 19:00 lub tego samego dnia, będzie pobierana opłata w wysokości 100% ceny terapii.
Rodzice Pacjenta/Pacjent są zobowiązani do poinformowaniu Centrum o aktualnym stanie zdrowia swoim/dziecka – aktualne choroby.
Jeśli dziecko/Pacjent będzie miało jakiekolwiek oznaki, objawy choroby (katar, kaszel, podwyższona temperatura, ból głowy/gardła, osłabienie, znaczne zmęczenie itp.), terapeuta/osoba prowadząca zajęcia może zakończyć terapię w dowolnym momencie lub w ogóle nie przyjąć Pacjenta do gabinetu.
Płatność za zajęcia w takim wypadku ponoszą rodzice/Pacjent w 100%.